sobota 27. února 2016

John Grogan: Marley a já

Krásná, veselá, upřímná knížka o životě s neposlušným psem. Kdo z nás pejskařů to nezná? Každý si myslí, že ten jeho pes je nejdokonalejší a nejhorší zároveň. Vidíme na nich plno chyb a přesto je milujeme stejně bezmeznou a čistou láskou, jako oni nás.

Autor popisuje život se psem od je ho narození, po stáří. Marleyho si pořídil se svojí ženou v době, kdy byli mladým a bezdětným manželským párem. Výchova psa měla být přípravou na plánované děti. Štěňátko vybírali naprosto nezodpovědným způsobem a zamilovali se na první pohled. I když bylo dopředu jasné, že Marley bude pravděpodobně hyperaktivní torpédo, od svého rozhodnutí neustoupili. 

Na této knize se mi moc líbí, že není jen o Marleym. Upřímně, číst si přes 300 stránek pouze o psovi by mě určitě nebavilo, ač psy miluji. John Grogan vypráví i o rozšiřování rodiny, změnách zaměstnání, o sousedství, stěhování se, vlastním dospívání z mladého dospělého v muže ve středních letech, který ocení klid venkova. Vyvíjí se i vztah hlavních hrdinů k Marleymu. Musí se vypořádat s jeho destrukčními sklony, ne zrovna vysokou inteligencí, se zápachem, všudypřítomnou špínou, chlupy a slinami.

Každý pejskař se v této knížce určitě uvidí. Já jsem si mnohokrát vzpomněla na lumpárny, které vymýšlí naši psi, i když oproti Marleymu jsou to zlatíčka. Několikrát jsem se u knihy nahlas rozesmála. (A to je u mě opravdu co říct!) I jsem si maličko pobrečela. Knížku tedy určitě doporučuji všem pejskařům. Bude se vám moc líbit, pobaví vás, potěší, dojme a možná si i řeknete, jak jste rádi, že máte doma hodného vychovaného chlupáče... Nebo je váš pes stejný čert, jako Marley? :-) :-P

Lidem, co vztah ke psům nemají bych ji nedoporučila, myslím si, že vám toho moc nedá.

Hodnotím čtyřmi hvězdičkami za příjemný odpočinek, pobavení a za to, že zahřála u srdce.

Kniha vs. film: Film se od knižní předlohy moc neliší, což jistě každého nadšeného čtenáře potěší. Je zpracovaný velice pěkně, s Jennifer Aniston a Owenem Wilsonem v hlavních rolích, což jsou herci, které mám moc ráda. Doporučuji tedy určitě jak knihu, tak film a je na vás v jakém pořadí. Já jsem viděla jako první film a nemůžu říct, že by mi to při čtení knihy nějak vadilo, ba naopak. 

* * * *

Na závěr si dovolím citovat krásnou autorovu myšlenku:

"Pes soudí každého podle toho, jaký je uvnitř., a ne podle barvy jeho pleti, podle vyznání nebo společenského původu. Dejte mu své srdce a on vám dá svoje. Je to tak prosté, a přitom nám lidem, kteří jsme o tolik chytřejší a sofistikovanější, dělá takové problémy rozeznat, na čem záleží, a na čem ne."

4 komentáře:

  1. Pěkně napsáno...zrovna včera jsem se koukala na film. Ani jsem nevěděla,že je kniha. Asi se po ní podívám.

    Touchletters.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji :-) Knížka je skvělá, prakticky stejná jako film, jen s pár detaily navíc.

      Vymazat
  2. Moc pěkná recenze! :)

    Marley a já je příběh který prostě můžu v jakékoli podobě -film, knížka, vždycky u toho několikrát brečím :D Jak smíchy, tak smutkem.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! Je to skvělý příběh, taky se k němu určitě zase vrátím a film si musím pustit zítra znovu. Marley je prostě čertisko! :-D

      Vymazat