sobota 26. března 2016

Moji oblíbení knižní youtubeři

Tento článek jsem prostě musela sepsat, protože objevení booktuberů bylo pro mě naprosto zásadní :-D Ano, nepřeháním. Sledování videí o knihách mi hodně rozšířilo obzory a ještě posilnilo moji vášeň pro čtení. Také jsem díky tomu založila blog a mám v plánu i natáčet vlastní videa. Takže tímto moc děkuji všem, kteří pro mě byli takovou inspirací, máte za to alespoň místečko v tomto článku.

Martinusáci

Kanál Martinusu (www.martinus.cz) dávám záměrně na první místo, jelikož jsem díky němu zjistila, že vůbec existují videa o knihách. Ve videích Martinusu se objevuje několik jeho zaměstnanců a ti nám doporučují knihy, které četli a líbily se jim. Nejčastěji v nich uvidíte Dorotku a Lucku. Obě dvě jsou skvělé a moc dobře se na ně kouká. Líbí se mi také jejich vkus na knihy, který máme asi trošku podobný. Lucka je energická, krásně mluví a je velice sympatická. O Dorotce viz níže.



Dorota Noon

Na Dorotu jsem přišla právě díky Martinusu. Tahle holka je prostě ÚŽASNÁ! Ona je profík, skvěle mluví (i když občas moc rychle), výborně u toho vypadá a její povídání o knihách je tak poutavé, že byste si je nejraději ihned přečetli. Je jednoznačně mým nejoblíbenějším "booktuberem" (nemám tohle slovo ráda). Hodně mě baví i videa, ve kterých mluví o své škole, práci a životě celkově. Je mi tím velice blízká, protože mi připomíná mé dřívější já, kdy jsem byla taky takhle aktivní a snažila jsem se využít svůj čas na maximum. Motivuje mě k tomu, abych se do toho stavu zase vrátila :-)



Rodaw z Knihánkova

Jak jsem začala sledovat Rodaw? To bylo docela vtipné, protože jsem na ni přišla hned v počátcích mého poznávání booktuberů, ale hrozně mě odradil její hlas. Pak jsem se k ní ještě asi třikrát pokusila vrátit, opět neúspěšně. Přišla jsem jí na chuť až teď, v březnu a musím říct, že jsem za to moc ráda, protože je milá, hezky mluví (když si člověk zvykne), líbí se mi, že dělá dlouhá videa a nemluví jen o knížkách, ale i o svém osobním životě. Je vidět, že ta videa opravdu točí s láskou a moc ráda si s námi diváky povídá. Také je mi blízký její vztah ke zvířatům, protože jsem sama velká pejskařka.



Hlava plná knih

Videa této booktuberky sice nejsou po technické stránce tak kvalitní, jako ostatních, ale přesto ji sleduji moc ráda a to kvůli jejich skvělému obsahu. Máme naprosto odlišný vkus na knihy a právě proto mě její videa obohacují, protože mi představí tituly, které bych si třeba sama nevybrala, ale díky ní si je možná přeci jen zkusím přečíst. Je přirozená, mluví velice hezky a poutavě a vyčítám pouze to, že by mohla přidávat videa častěji.



Knihomolka Nell

Při vybírání videí do tohoto článku jsem narazila na booktuberku, na kterou jsem úplně zapomněla a tou je Knihomolka Nell. Asi jsem na ni zapomněla proto, že nepřidává videa moc často (třeba i po několika měsících), ale přesto ji sem musím přidat (a udělat tak z tohoto seznamu TOP 5), protože se dobře poslouchá, je moc sympatická a líbí se mi její výběr knížek. Především mě zaujalo její poslední video o knihách, které nikdy nepřestane číst, které jsem vám sem i dala, tak se na něj můžete rovnou podívat. Prostor pro zlepšení vidím v kvalitě videí, protože občas mám problém s tím, že ji skoro neslyším.



Toto je pět booktuberů, které zatím považuji za ty úplně nejlepší. Samozřejmě je mnohem víc lidí, kteří točí videa o knížkách, ale nikdo další mě zatím tolik nezaujal jako tito. Jsem asi moc kritická.

A jaké booktubery sledujete vy? 

6 komentářů:

  1. Všechny kromě Doroty Noon sleduju a mám ráda, moje nejoblíbenější je od samého začátku Rodaw, její hlas mi nikdy nevadil, naopak její pozitivní energie mi vždycky zlepší den :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně ze začátku jo, ale pak jsem si řekla, že to jednou vydržím a od té doby hltám i její starší videa :-) Ale všimla jsem si, že se v tom mluvení dost zlepšuje.

      Vymazat
  2. Všechny znám :) Rodaw je super a Martinusáci, u těch to snad není ani třeba zmiňovat. Dobrý výběr!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, všichni jsou skvělí :-) Říkala jsem si, jestli to zveřejňovat, když je všichni znají, ale pak jsem si uvědomila, že i já sama jsem na videa o knihách přišla teprve nedávno, tak třeba někomu rozšířím obzory :-D

      Vymazat
  3. Má TOP youtuberka je rozhodně "Svět podle Marilee" u ní se vždycky pobavím a navíc skvěle vypráví recenze na knihy a i když by mě ta kniha normálně v knihkupectví neosloví, ona by mě přesvědčila úplně k jakékoliv knize XD :) Což je pro mě u youtubera velké plus:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tuhle youtuberku taky znám, ale moc mi nesedí :-)

      Vymazat