sobota 2. dubna 2016

Nicholas Sparks: Milý Johne

Nicholas Sparks je moje srdcovka, zatím jsem z žádné jeho knihy nebyla zklamaná. Nejinak tomu bylo u knížky Milý Johne, tedy alespoň u většiny jejích částí. Příběh rychle plynul a příjemně se četl, chyběly sáhodlouhé popisy, autor se soustředil především na hlavní hrdiny a jejich vztah. O tom, jak čtivá kniha je svědčí, to, že jsem u ní vydržela bdít celou noc až do 6 ráno :-)

Hlavní hrdinové John a Savannah se seznámí během Johnovy krátké dovolené, kdy přijede na dva týdny domů. John je americký voják s ne zcela dobrou minulostí, Savannah mladá studentka, trpělivá, dobře vychovaná, tolerantní ke všem lidem. Okamžitě se do sebe zamilují a zjistí, že bez sebe nemohou žít. Jak tomu ale u Sparksových příběhů bývá, život (a především Johnovo povolání) hlavním hrdinům připraví různé nástrahy a jejich lásku pokouší. Jak se s nimi vyrovnají, to už se dozvíte v knize.

Tento článek je krátký, protože se mi knížka natolik líbila, že k ní nemám téměř žádné výhrady. Ale přeci jen něco vytknout musím. Z cca 250 stran se mi 200 četlo lehce a u posledních 50 jsem trpěla. Autor se asi rozhodl, že příběh bude co nejvíc natahovat a čtenáře dlouho napínat. Opravdu to ale už přeháněl, protože se v té poslední části vše opakovalo, zbytečně se různé věci omílaly dokola a kniha mohla být určitě alespoň o 30 stran kratší. Mrzí mě to, protože ten závěr mi zkazil celkový dojem z příběhu a nakonec musím knihu hodnotit o něco hůř, než jak jsem původně chtěla.

Co se týče vyvolávání silných emocí, tak ve srovnání s ostatními knihami od Sparkse je tato spíš slabší. Což mi ale vůbec nevadilo, ba naopak, o to lépe se mi četla.

Knihu tedy kvůli závěru hodnotím třemi hvězdičkami.

* * *

Kniha vs. film: Film byl v mnohém oproti knížce jiný (i v některých zásadních věcech), v něčem lepší, v něčem horší. Oslovil mě tím, že byl samozřejmě skutečnější a víc hrál na city. Výběr herců se moc povedl, scény byly napínavé, celkově provedení bylo úžasné. Rozhodně doporučuji po přečtení knížky zhlédnout i film. Myslím si, že nebudete zklamaní. 

Žádné komentáře:

Okomentovat